smoothie
Kuchnia

Smoothie z melona i awokado

Istnieją setki wspaniałych połączeń owoców, z których możesz wyczarować wspaniałe koktajle, smoothies czy soki. Dziś chciałam Ci polecić smaczne i odżywcze smoothie z melona i awokado. Napój ten można oczywiście z powodzeniem wzbogacać różnymi dodatkowymi składnikami. Ja dodałam sok z cytryny. Natomiast na wierzchu smoothie znalazły się nasiona chia, jagody goji, sproszkowane jagody acai oraz listki mięty.

Konsystencja napoju jest kremowa, gęstość przypomina śmietanę 18%. Smak jest słodki, ale jednocześnie delikatny.

Jak przygotować smoothie z melona i awokado?

  1. Obierz dojrzałe (miękkie) awokado, oddziel miąższ od pestki, pokrój go na kawałki i wrzuć do naczynia, w którym będziesz napój blendować.
  2. Obierz ze skórki dojrzałego i niezbyt dużego melona, usuń gniazda nasienne, pokrój miąższ na kawałki i dodaj do awokado.
  3. Dodaj nieco soku z cytryny (ja wycisnęłam 1/4 cytryny).
  4. Zblenduj całość. Przelej do szklanki i opcjonalnie dodaj na wierzch: nasiona chia, jagody goji, jagody acai, listki mięty.
  5. Otrzymasz w ten sposób ok. 400 ml napoju.

Wartości odżywcze

Smoothie z awokado to nie tylko smaczny, ale i odżywczy napój. Poniżej podaję nieco informacji na temat wartości odżywczej poszczególnych składników.

Awokado: jest przede wszystkim wartościowym źródłem niezbędnych kwasów tłuszczowych, zawiera kwas linolowy (z grupy omega-6) i kwas α-linolenowy (z grupy omega-3). Ponadto zawiera znacznie ilości witamin z grupy B, a także sporo witaminy C i E.

Melon: także zawiera cenny kwas α-linolenowy (z grupy omega-3), a ponadto bardzo dużą dawkę witaminy C. Już 400 gram melona wystarczy, by pokryć dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę. Owoc ten w znacznych ilościach zawiera też cenne minerały, takie jak magnez, potas, miedź, a także witaminy z grupy B.

Sok z cytryny: ma wysoką zdolność antyoksydacyjną, znajduje się na liście 70 najważniejszych pokarmów, zawiera bardzo dużą dawkę witaminy C.

Nasiona chia: znajdują się na liście 70 najważniejszych pokarmów, stanowią prawdziwe superfood, bardzo bogate w niezbędne kwasy tłuszczowe, aminokwasy egzogenne i minerały.

Jagody goji i jagody acai: również zaliczane są do superfoods, czyli pokarmów o dużych właściwościach odżywczych, są bogatym źródłem aminokwasów, witamin oraz minerałów.

Mięta: jest znanym remedium na dolegliwości trawienne, wykazuje właściwości antybakteryjne i antywirusowe.

Przygotowując informację na temat wartości odżywczych składników, korzystałam z następujących źródeł:

  1. Mateusz Żłobiński, Atlas odżywczy, t. 1, Salaterka, Zgierz, 2018
  2. Wikipedia
  3. Medonet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error: Content is protected !!