Ciało,  Kuchnia

Zielone zdrowie na talerzu

Wiosna i lato to królestwo zieleni, to również czas bogactwa zielonych warzyw i ziół. Warto korzystać z tych bogactw natury, zwłaszcza że zielone warzywa mają dobroczynny wpływ na zdrowie.

Jak donosi Onet w artykule Zielone warzywa chronią przed chorobą Alzheimera,

„Naukowcy z Rush University w Chicago na podstawie wieloletnich badań, wskazali, że mózg osób, które spożywały zielone warzywa liściaste, takie jak szpinak i kapusta, starzał się wolniej”

Alzheimer jest chorobą nieuleczalną, występującą coraz częściej i jednocześnie niezwykle brzemienną w skutki – tak dla osoby chorej, jak i jej otoczenia, więc to bardzo ważny argument na rzecz jak najczęstszego spożywania zielonych warzyw.

Wśród osób interesujących się tematyką zdrowego stylu życia niezwykłą popularnością cieszy się jarmuż, który na szczęście coraz częściej można kupić nawet w najzwyklejszych hipermarketach.

Warzywo to jest niezwykle bogate w cenne składniki odżywcze. Zawiera m.in. przeciwutleniacze o właściwościach przeciwzapalnych. Jest też bogatym źródłem wapnia i żelaza, a także witamin C i K. W jarmużu jest też sulforafan o cechach przeciwnowotworowych.

Jarmuż najbardziej odpowiada mi w postaci surowej jako składnik wieczornej sałatki , na którą składają się też pomidory, sałata, cebula, ogórki kiszone, tofu, oliwa, przyprawy i zioła.

Innym zielonym i niezwykle zdrowym warzywem jest brokuł, który uwielbiam w połączeniu z marchewką i makaronem.  Jak twierdzą naukowcy ze Szpitala Dziecięcego MassGeneral i Uniwersytetu Medycznego Johna Hopkinsa brokuły mogą łagodzić objawy autyzmu, a ponadto mogą chronić przed wrzodami i nadciśnieniem tętniczym. Wspomagają też zdrowie stawów i oczu, nadto mają niski indeks glikemiczny, co może być informacją szczególnie cenną dla cukrzyków. Zob. więcej: BROKUŁY – właściwości i wartości odżywcze. Dlaczego warto jeść brokuły?

Inne popularne na polskich stołach warzywa, takie jak kapusta, sałata czy szpinak to także niezwykle cenne składniki zdrowej diety. A jeśli dodamy do listy zdrowych zielonych warzyw całe bogactwo cennych ziół, łatwo nam będzie komponować bardzo zdrowe, niedrogie i smaczne menu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error: Content is protected !!